Freek van de Logt
Medewerker Infrastructuur, Beheer en onderhoud werkorganisatie CGM
Mark Peters
Specialist Infrastructuur werkorganisatie CGM
Freek van de Logt
Medewerker Infrastructuur, Beheer en onderhoud werkorganisatie CGM
Mark Peters
Specialist Infrastructuur werkorganisatie CGM
De gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert werken samen in de Werkorganisatie CGM.
Wanneer zijn jullie overgestapt naar i-View en waarom?
Na de samenvoeging van Cuijk en Grave, werd in 2005 besloten om alles over te zetten naar één telemetriesysteem. Er werd een afweging gemaakt tussen verschillende systemen, waarna voor i-View werd gekozen. De belangrijkste reden voor deze keuze was de grafische weergave van de applicatie. Het hele overzicht dat werd getoond in één scherm werd gezien als een groot pluspunt. Daarnaast was i-View toen al webbased en aantoonbaar veilig in gebruik.
Hoe bevalt het gebruik van i-View?
i-View bevalt nog steeds goed. Het is erg gebruiksvriendelijk; als je i-View laat zien aan mensen in de buitendienst, dan snappen ze direct hoe het werkt. Geen moeilijke instructies nodig, er is weinig uitleg nodig, wat heel fijn werkt.
Wat helpt hier is dat je weinig verkeerd kan doen in het systeem, door bijvoorbeeld bepaalde knoppen in te drukken. Dat brengt hen op een ander groot voordeel: het logboek van de applicatie slaat alles op. Je kan dus altijd alles terugvinden. Dus mocht het voorkomen dat je toch iets verkeerd hebt gedaan, dan kan je dat altijd terugvinden en de instellingen terugzetten. Ook het feit dat de verbinding real-time is werkt erg prettig. Als je bijvoorbeeld met een monteur aan de telefoon bent die op locatie aan het werk is, kan je real-time met alles meekijken. Er zit geen vertraging in, zoals in veel andere systemen.
Kunt u nog een ander pluspunt noemen?
Onze contactpersonen bij i-View weten waar ze over praten, hebben ook echt kennis over het systeem. Als de gemeente zelf ideeën heeft over een bepaalde functionaliteit, hoe dit handiger zou kunnen of ze missen iets in het systeem, dan is dit altijd bespreekbaar. Waar mogelijk wordt de i-View applicatie vervolgens aangepast.
Overall erg positief
Beide heren zijn het erover eens dat ze door i-View worden ontzorgd. “We voelen ons echt klant, een belangrijke klant! We hoeven nooit lang te wachten, we worden direct geholpen. Dat voelt goed.”
Foto: Freek van de Logt (R) en Mark Peters (L)
Aart van der Nat
Vakspecialist gemalen bij Gemeente Dordrecht
Wanneer zijn jullie overgestapt naar i-View en waarom?
Sinds eind jaren ’80 maakt de gemeente Dordrecht gebruik van de voorlopers van i-View. Één van de redenen van deze keuze was dat we niet met een gesloten systeem wilden werken. Toen i-View werd geïntroduceerd waren we eerlijk gezegd in het begin terughoudend. Nieuwe dingen moeten zichzelf eerst kunnen bewijzen. Er werden pilots gedraaid, maar het systeem voldeed uitstekend en al snel zijn we stapsgewijs op i-View overgegaan. Binnen twee jaar waren alle gemalen van de gemeente Dordrecht op i-View aangesloten. De gemeente Dordrecht is één van de eerste gebruikers van i-View.
Hoe bevalt het gebruik van i-View?
Gewoon perfect! Het is een zeer betrouwbaar systeem en biedt vele mogelijkheden. Waar nodig kunnen we zelf aanpassingen maken en het is erg gebruiksvriendelijk.
Kunt u nog een ander pluspunt noemen?
Jullie ontzorgen ons, dat vind ik echt een pluspunt. En een enorm fijne samenwerking is er nog één. Dat laatste is ook erg belangrijk bij eventuele optredende problematiek. Bij jullie praat ik met mensen die kennis hebben van telemetrie en software, maar daarnaast ook weten hoe een gemaal werkt en daarom worden onze vragen snel beantwoord en eventuele problemen ook snel opgelost.
Foto: Aart van der Nat (L) en Wim van Loon (R)
Frans van der Linden
Technisch specialist elektrotechniek/ I.V. pompinstallaties Provincie Zuid-Holland
Wanneer zijn jullie overgestapt naar i-View en waarom?
Ongeveer 15 jaar geleden zijn we op zoek gegaan naar een beheersysteem. Hierbij werden verschillende aanbieders vergeleken. Er werd toen gekozen voor Telview, de voorloper van i-View. De projectadviseur toendertijd had zo een enthousiast verhaal dat we wisten dat dit een goede keuze was. Maar ook nu hebben we nog steeds te maken met enthousiaste medewerkers en dat voelt goed om mee samen te werken. Dat goede contact is één van de redenen waarom we graag klant zijn.
Hoe bevalt het gebruik van i-View?
Het bevalt prima. We zouden eigenlijk meer met i-View kunnen doen, we maken maar gebruik van een deel van alle mogelijkheden in het programma. De mogelijkheid om te documenteren is heel handig. Daarnaast is i-View ook erg gebruiksvriendelijk. Bijvoorbeeld voor de mensen die het onderhoud doen, die bij een gemaal ter plaatse aan het werk zijn; zodra ze i-View openen krijgen ze direct alle informatie te zien. Ook aanpassingen zie je direct.
Kunt u nog een ander pluspunt noemen?
Als je i-View vergelijkt met andere systemen is het ook heel flexibel. De weergave kan je makkelijk aan laten passen; je kan het laten maken zoals je het zelf wilt. Ik ben enthousiast en blij met het systeem.
Postbus 2313
5202 CH ‘s-Hertogenbosch
Hambakenwetering 18A
5231 DC ‘s-Hertogenbosch
TELEFOON: (073) 621 91 72
E-MAIL: i-viewinfo@remondis.nl